Nordlys i Danmark

Da jeg lå i min seng søndag aften, så jeg billeder på diverse sociale medier af nordlys i Danmark, og jeg ærgrede mig over jeg ikke også var ude at se det. Men heldigvis som mandagen gik, så det ud som om showet ville gentage sig. Jeg sad hver time og fuldte skyerne på radaren for at se om det ville klare op, og vejrudsigten så lovende ud for nordkysten af sjælland. Da jeg kørte fra Farum var der stadig nogle skyer, men de forsvandt hurtigt som jeg kørte nordpå. Jeg havde besluttet at køre til Tisvildeleje strand, et sted jeg er kommet en del for at fotografere og dykke. Men hold da op hvor var der mange mennesker og biler da jeg kom derop. Jeg tror aldrig jeg har set så mange deroppe, heller ikke en varm sommerdag.

Nordlys i Danmark

Nordlys showet var allerede i fuld gang da jeg ankom omkring 21:30, og det første billede her viser hvordan det nogenlunde så ud.

Nordlys i Danmark

Omkring kl 22 gik det helt amok. Nordlyset blafrede og rullede hen over himlen, og der var eksplosioner af både grønt og pink lys. Folk på stranden begyndte at klappe. Jeg stod og nød showet samtidig med at kameraet tog billeder. Kort efter kl 22 var det meste af showet overstået, men kameraet kunne stadig opfange farverne med lange lukkertider, det er hvad det sidste billede her viser.

Nordlys i Danmark

Sikke en fantastisk aften, og sikke en fantastisk extra fødselsdagsgave jeg fik i år, det var nemlig min fødselsdag i mandags.

Leave a comment